Tuesday, December 15, 2009

Aku, John, Fahrin, dan Memey Tak Lagi Macam Dulu.



Kali ni Fahrin betul-betul dah buat taik. Dia dah tebuk anak dara orang yang merangkap kawan baik aku sendiri. Lepas dah pandai buat projek dengan si Memey, dia langsung tak mahu mengaku kesalahan dia dan taknak bertanggungjawab. Katanya, Memey sendiri rela bagi segitiga emasnya dekat Fahrin masa diorang bercuti kat Hotel Genting Highlands bulan lepas.

Haritu, kitorang semua berkumpul dekat Taman Tasik Titiwangsa, cuba bersemuka dengan Fahrin, tapi Memey takde. Setahu aku Memey dah pergi ke Klinik dan dalam proses nak gugurkan janin dalam perut dia. John bagitau aku, Memey telan banyak pil untuk rosakkan janin dia. Masa jumpa tu , tangan John aku nampak menggeletar, jelas kemarahan dia dan Fahrin masih buat muka selamba, cuba menangkis segala persoalan yang kitorang ajukan.

J : Wei, apesal ko tinggalkan Memey bila dapat tau Memey mengandung?
F : Memey yang cari pasal dengan aku, aku tau dia ade laki lain sekarang.
J : Kau penipu, kau taknak bertanggungjawab dengan kandungan dia, kau nak blah kan?
F : Memey yang tipu aku kenapa? Apesal dia cari lelaki lain?
J : Wei Fahrin ko sedar la sikit kalau benda ni jadi dekat adik kau tu, ape kau rasa?
F : Hoi, bangang!Kau jangan sebut-sebut hal keluarga aku, diorang takde kena mengena dalam hal aku dengan Memey ok!

Aku nampak John dah tak tahan sabar dengan jawapan Fahrin bagi, tangan John dah bersedia betul nak bagi Fahrin tumbukan paling power. Aku ke belakang sikit, takut terkena. John cuba menumbuk muka Fahrin tapi tumbukan tu jauh tersasar, dan John terduduk menangis di tepi aku. Aku faham John rasa sedih sebab Fahrin, Memey dan aku dah macam adik – beradik bagi dia.

Ape yang aku sampaikan ni, kisah benar. Kecewa bila kawan-kawan baik aku jadi macam ni. Terutama sekali Fahrin yang dah merosakkan kawan aku sendiri. Kitorang kecewa betul sebab Fahrin betul-betul liar sekarang, dah jadi macam lupa daratan. Sekarang kitorang dah tak rapat lagi macam dulu-dulu. Semua dah ambil laluan hidup sendiri.
 

Designed by Alieff Artwork