Saturday, September 19, 2009

Peperangan Hebat Antara Senggugut dan Sesungut!


PMS or senggugut? Perempuan sering menghadapi masalah ini.Lelaki? Bagi mereka yang mempunyai bini or girlfriend, mereka sudah tahu…*gambar diatas adalah gambar sebenar aku snap waktu beranak (PMS) dulu²*
Kadang² orang kata…“Aku tak pernah kena senggugut”
Kadang² orang kata…”Aku kalau senggugut je rasa macam nak mati”
Kadang² orang kata…”Makan jer menstrual pills warna pink tu, nanti baiklah”
Kadang² orang kata…”Senggugut?Apakah itu?Sesungut ke?


Serangan PMS? Fuh…dulu² aku berlagak. Aku bagitau semua kawan² aku yang aku tak pernah kena PMS. Sebab bila period jer, aku selesa macam hari² biasa. Bila kawan aku kena PMS, aku gelakkan diorang. Jahat!

But now, it comes to me. Setiap bulan menanti dengan penuh debaran. Macam nak beranak lah perasaan aku setiap bulan. Because, sakit , perit, dan sengal akan menyerang secara bertubi² especially di bahagian tulang pinggang aku. Memang aku rase macam ade orang terajang aku dari belakang dengan gaya fly kick Jackie Chan!

Selalunya orang kata waktu PMS ni, perempuan cepat marah dan meletus! Tapi my friend ever said that, “Kenapa time ko period jer, ko tak marah² macam perempuan lain ye? Ape rahsianya?”. Sebenarnya, waktu PMS, aku cuba sedaya upaya dengan gigihnya untuk senyum dan gembira!Tapi hanya TUHAN yang tahu…

5 ways to gain the comfort and to reduce my pain .... :
(2 hari jer aku buat)


  • First – Kepanjangan pad mesti berukuran 35cm and above, perlu ada wing dan senang dibasuh.
  • Second – Aku tak boleh pijak simen or lantai. I must wear socks or slipper in my house.
  • Third – Aku tak boleh kena aircond or kipas. Aku shutdown semua mesin penyejuk dan biarkan keadaan panas
  • Fourth – Aku ambil masa 2 hari untuk tidak berbuat apa² dan berselimut dalam keadaan panas di dalam bilik aku.
  • Fifth – I let my self sweats alot. Aku berpeluh banyak², dan aku rasa sangat lega.
So, korang pula macamane? Mesti ada cara sendiri untuk legakan rasa nak beranak tu kan?Opps...Speaking of period, takut pula menerpa ke arah menopause!Hahaha...=)

p/s : Blogspot dah berwajah baru! Tak payah bersusah pindah ke wordpress!Semua ada!





Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.
 

Designed by Alieff Artwork