Monday, November 17, 2008

Kamu orang KAPIR ke??

Maaflah agak lame tak hapdet.

:off:

Ni pun tangkap muat jer. Sebab badan letey, penat keje. Bile fikirkan balik, menyesal aku keje time cuti - cuti malaysia ni. Ye la mana taknye, waktu tido aku terkorban begitu sahaja. OOwh, sangat penat nye jadi kuli orang.
:ampun:
Cuma aku sedey, agak terkilan. Budak - budak cashier kat sane semua abaikan solat. Bila aku tanye wey ~ korang semayang kat mana? Dorang kate kitorang semayang kat umahh je, qada' semua sekali. Agak - agaknye tak semayang lah kot. Ade jugak yang berpesan pada aku supaya melupakan hasrat untuk menunaikan semayang dan sembahyang di rumah sahaja. Sebab, dengar kata mereka, majikan tu cina, biler orang nak sembahyang, kene marah. Aku rase diroang ni gile agak nye.

Aku sedey gak, tapi macamane pun solat tetap solat. Allah jangan lupa. Apa yang kite buat semuanya datang dari dia. Tak guna lah kita kerja banyak mane sekali pun, dapat duit banyak, tapi tak menunaikan solat . Tak berkat namenye.

:huh:

So, sebagai langkah pertama, aku jumpe la manager tempat aku bekerja tu. Bincang punye bincang, akhirnya dia 35% bagi aku sembahyang waktu bertugas. Ade jugak masa perbincangan tu dier suruh aku abaikan je sembahyang tu . Aku macam nak giler dengan orang - orang yang macam ni. Tak hormat langsung adat istiadat kaum kaum lain. At that time rase nak berenti pon ade gak. Tapi aku saba dulu . Aku kate, aku cuma akan amik mase 5 minit je setiap waktu sembahyang . Yang aku tak boleh blah , dier cakap macam ni :

Wendy : You orang mana ?

Neo : I orang sini je. Orang Cheras.

Wendy : OOwh bukan orang kelantan ahh?

Neo : OOh, bukan . Kenape ?

Wendy : I ingat orang kelantan je kuat sembahyang ma.

Neo : *wtf?????* ~ smile ~
:hentak:

Macam tu lah ceritanya. Yang penting aku tunaikan sembahyang aku. Kewajipan aku sebagai seorang hamba kepada NYa. Yang lain - lain insan yang bajet ayu yang dok di setiap cashier yang taknak ikut sembahyang tu takpe. Aku tak pedulik pown. Haha. Lantak korang la. Aku sorang je yang sembahyang? Yang lain KAPIR kot???

:soal:


 

Designed by Alieff Artwork